Železničář / Provoz / Nová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukci
Nová hala v Chebu má hotovou nosnou konstrukci
11.2.2025
Stavba nové opravárenské haly ve Středisku údržby Českých drah v Chebu pokračuje podle plánu a je zhruba ve třetině. Za necelých devět měsíců prací stavbaři kompletně zdemolovali stávající objekty, dokončili založení nové haly i administrativní budovy a vystavěli ocelovou nosnou konstrukci haly včetně opláštění a střechy. Práce se nyní přesunou do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly.

Stavba by měla být dokončena a předána v polovině roku 2026. Moderní středisko údržby za více než 755 milionů Kč bez DPH bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům. „Cheb představuje jediné Středisko údržby ČD v Karlovarském kraji. Díky investicím do nové haly bude údržba koncentrována do jednoho místa, čímž se výrazně zefektivní údržbový proces a sníží ná-klady. Vlaky se budou do provozu vracet rychleji a ve špičkové kondici. Na lednovém kontrolním dni jsme si se zhotovitelem stavby potvrdili, že práce běží podle plánu, a věřím, že nejpozději v polovině roku 2026 budou moci do nové průjezdné haly vjet první vlaky národního dopravce,“ řekl místopředseda představenstva ČD a náměstek pro servis Michal Kraus.
Na řadě jsou interiéry
Během uplynulých měsíců se stavbaři zaměřili na rychlé vybudování hrubé stavby haly a administrativní budovy. Tomu předcházela demolice předchozích objektů včetně severní rotun-dy historického depa. Práce se s novým rokem postupně přesouvají do budoucích interiérů mo-derního opravárenského zázemí, začne budování opravárenských kanálů, technologických praco-višť, rozvodů pro jednotlivé technologie, zázemí dílen, skladovacích prostorů, ale i nových kance-láří a šaten zaměstnanců. Také se bude pokračovat v pokládce inženýrských sítí – vodovodu, ka-nalizace a plynové přípojky. Poté začne výstavba železničního spodku a svršku a dobuduje se trakční vedení. Celkové dokončení stavby je plánováno na polovinu roku 2026. Při zdění využil zhotovitel i zdicího robota.
„Jsem velice rád, že se nám podařilo splnit důležitý milník ve výstavbě, a to dokončení nosných konstrukcí a opláštění objektu. Budeme se snažit pokračovat v nastaveném rychlém tempu a dokončit celé opravárenské centrum v termínu, ke kterému jsme se zavázali,“ uvedl zástupce zhotovitelského sdružení společností TSS GRADE a BERGER BOHEMIA Petr Heiland.
Hala bude také vybavena moderními technologiemi, které pomohou snižovat její energetickou náročnost. Na střeše se počítá s instalací fotovoltaických panelů a technologie ke sběru a dalšímu využití dešťové vody. Vytápění haly zajistí efektivní kombinace plynové kotelny a tepelných čer-padel. Kromě samotné části pro servis vozidel se zaměstnanci údržbového střediska mohou těšit například na nové důstojné sociální zázemí nebo dílny mechaniků a elektromechaniků.
České dráhy budou v modernizaci servisní infrastruktury pokračovat i na dalších místech v republice. Jedná se především o výstavbu hal údržby, myček nebo sanitárních kolejí. V minulém roce dopravce zahájil kromě Chebu i stavbu nové opravárenské haly ve Středisku údržby v Havlíčkově Brodě. Obdobné investice jsou v následujícím období plánovány i například v Českých Budějovicích, Olomouci nebo Praze. Do roku 2031 hodlají ČD investovat do rozvoje svého servisního zázemí přes 12 miliard korun.
Další články této rubriky
Banány míří definitivně do výslužby
9.3.2025 - Legendární lokomotivy řady 150 a 151 známé pod přezdívkami Banán či Dvojka míří definitivně do výslužby. V pravidelném provozu skončí na začátku března. Pak je ČD odstaví do zálohy a následně nabídnou k prodeji případným… »
ČD investují do zázemí v Olomouci
19.2.2025 - Díky dodávkám desítek nových jednotek RegioPanter a dalším přírůstkům ve vozovém parku změnila osobní doprava na Olomoucku během několika málo let zcela svůj charakter. Přechod z klasických souprav vagonů s lokomotivami na… »
Mezistátním výkonům ČD vévodí Vectrony
26.1.2025 - Nový jízdní řád platný od 15. prosince 2024 přinesl rovněž řadu významných novinek v obězích lokomotiv v čele vlaků Českých drah. Letošní změny jsou díky náhradě dosluhujících lokomotiv moderními stroji Siemens Vectron a… »